Herbaciane myśli.

Temat: Prasówka - 29.12.2000
Hello!

Jak zwykle poranno-południowa prasóweczka

DP/29-12-2000 - KRAKÓW. Za stare składy Kiedy temperatura spada poniżej
0 stopni Celsjusza zaczynamy ogrzewać tramwaje

GW/12-29-2000 - SZCZECIN. Autobusy jak z bajki. Prezentacja nowego
autobusu. Miejscy urzędnicy oglądali wczoraj jeden z dwóch nowych
niskopodłogowych autobusów marki Man zakupionych w grudniu przez
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne

GW/12-29-2000 - POZNAŃ. Autobus "B" znika z ulic Poznania. Autobus
pospieszny linii B przestanie jutro kursować

GW/12-29-2000 - KIELCE. Nowe bilety w MZK. Przypomina kartę kredytową.
Wykonano go z niełamliwego tworzywa plastycznego

GW/12-29-2000 - SZCZECIN. Droższe bilety, wyższe podatki Od lutego
przyszłego roku mimo sprzeciwu radnych AWS średnio o 13 proc. idą w górę
ceny biletów komunikacji miejskiej

Oczywiście wszystkie artykuły dostępne u nas w serwisie

Pozdrawiam


Źródło: topranking.pl/1727/prasowka,29,12,2000.php


Temat: tramwaj w Kielcach, realia czy fantazja ?
Nocna komunikacja, tańsze autobusy etc.
Kto tu jest marzycielem, przepraszam bardzo?

O tramwaju w Kielcach słyszy się od 1985 roku i teraz jest najlepsza okazja,
aby te plany urzeczywistnić. A linie nocne były i ówczesne MZK je zlikwidowało
jako nierentowne, poza tym głównym powodem było regularne dewastowanie pojazdów
z linii nocnych. A teraz ZTM nie planuje wprowadzania linii nocnych,
zasłaniając się tymi samymi argumentami. Z linii nocnych nici.
Na tańsze autobusy też bym niespecjalnie liczyła. Dotychczas bilety drożały,
ceny idą w górę i piętrzą się, więc nic nie stanieje. A co do częstotliwości
kursów - MPK nie ma autobusów i tym się stale zastawia, więc nie ma mowy o
dodatkowych kursach. A poza tym to nonsens, linia 35 na przykład i tak ma dużą
częstotliwość kursowania, a wpuszczenie w godzinach szczytu dodatkowych
pojazdów na trasę spowodowałoby utworzenie stad, w których dwa czy trzy
autobusy miałyby numer 35 :/! Popatrzcie, jaka zakorkowana jest ulica
Paderewskiego. Zanim dwa wyjechałyby z niej, trzeci już wjeżdżałby od ronda z
Żytniej! Nonsens.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,421,6243529,6243529,tramwaj_w_Kielcach_realia_czy_fantazja_.html


Temat: tramwaj w Kielcach, realia czy fantazja ?
Gość portalu: Roxana napisał(a):

> Kto tu jest marzycielem, przepraszam bardzo?
>
> O tramwaju w Kielcach słyszy się od 1985 roku i teraz jest najlepsza okazja,
> aby te plany urzeczywistnić. A linie nocne były i ówczesne MZK je zlikwidowało
> jako nierentowne, poza tym głównym powodem było regularne dewastowanie pojazdów
>
> z linii nocnych. A teraz ZTM nie planuje wprowadzania linii nocnych,
> zasłaniając się tymi samymi argumentami. Z linii nocnych nici.
> Na tańsze autobusy też bym niespecjalnie liczyła. Dotychczas bilety drożały,
> ceny idą w górę i piętrzą się, więc nic nie stanieje. A co do częstotliwości
> kursów - MPK nie ma autobusów i tym się stale zastawia, więc nie ma mowy o
> dodatkowych kursach. A poza tym to nonsens, linia 35 na przykład i tak ma dużą
> częstotliwość kursowania, a wpuszczenie w godzinach szczytu dodatkowych
> pojazdów na trasę spowodowałoby utworzenie stad, w których dwa czy trzy
> autobusy miałyby numer 35 :/! Popatrzcie, jaka zakorkowana jest ulica
> Paderewskiego. Zanim dwa wyjechałyby z niej, trzeci już wjeżdżałby od ronda z
> Żytniej! Nonsens.


BARDZO DOBRY WATEK. TRZEBA STAWIAC NA TRAMWAJ. Z PUNKTU WIDZENIA EKOLOGICZNEGO
TO WIELKI ATUT. I NA TO SA PIENIADZE W UNII. MUSIMY TEN FAKT WYKORZYSTAC.

Pozdrawiam serdecznie.

Henryk Nowak z Boliwii
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,421,6243529,6243529,tramwaj_w_Kielcach_realia_czy_fantazja_.html


Temat: Konkurencja dla MZK
Gość portalu: bzzz... napisał(a):

> jakby to mialo dokladnie wygladac. Wiadomo ze ktos musialby za to placic, a
> jednoczesnie budzet MZK prawdopodobnie zmniejszylby sie - nie jestem przekonany
>
> co do mozliwosci 200 tysiecznych Kielc do takiego posuniecia. Warszawa?, inna
> sprawa

Sam dokładnie nie wiem, ale na te prywatne linie obsługiwane są przez nowe
Neoplany, bilety są w tej samej cenie co na zwykłych liniach, oprócz tego z tego
co wiem to autobusy na liniach prywatnych kursuję częściej niż jak to było przed
ich "prywatyzacją".

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,421,984889,984889,Konkurencja_dla_MZK.html


Temat: Przetarg na linie autobusowe
Wszystko to bardzo sensownie wygląda, tyle że nijak się ma do rzeczywistości.
MPK może wystartować w przetargu i go wygrać - tak już było wielokrotnie.
To, że autobusy jeżdżą w miarę regularnie nie wynika z dobrej woli kierowców,
tylko z przymusu ekonomicznego, bo za spóźniające się autobusy przewoźnik nie
dostaje kasy - a przynajmniej tak było przy wprowadzeniu obecnego systemu.
3. Brak konkurencji na rynku powoduje, że miejska spółka może wchłonąć każdą
ilość pieniędzy z dotacji z miasta, a i tak autobusy będą jeździć jak się im
będzie chciało, nigdy nie będzie pieniędzy na wymianę taboru, nie będzie żadnych
bodźców ekonomicznych, by utrzymywać niskie koszty działalności. A niskie koszty
to niskie ceny biletów. Bez wielomilionowych dotacji z kasy miasta, czyli naszej
kieszeni.
Taka sytuacja (braku konkurencji) była w Kielcach przed 10 laty - my kupowaliśmy
neoplany i solarisy, oni (MZK) jeździli starymi dziadami i chcieli strajkować,
bo ciągle mieli za mało kasy.
Oczywiście przetarg musi być czysty, tzn. nie ustawiany pod jednego czy drugiego
przewoźnika. Na szczęście w naszym mieście taka patologia się nie może zdarzyć.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,68,55716873,55716873,Przetarg_na_linie_autobusowe.html


Temat: Studenci walczą o ulgi na PKP
A przepraszam, czy jest jakiś przymus studiowania w Warszawie?
Ania z Kielc niech sobie poszuka uczelni w Kielcach, skoro jej szkoda 5 zł i
spada z Warszawy. mogę jej nawet dopłacić te 5 zł, byle juz zostala w swoim Pcimiu.
Nazjeżdżało się tego buractwa ze wsi do Warszawy i teraz myślą, że wszystko tu
dostaną za darmo! Najlepiej niech jeszcze bilety MZK będa za darmo dla biednych
studentów z wiosek. A może ufundujemy im także darmowe obiady? A no i koniecznie
darmowe piwo we wszystkich warszawskich pubach!
Na moich studiach tez jakies 70% bylo napływowych. Oczywiście panoszyli się jak
nie wiem co. Wszystko było pod nich - plany zajęć, terminy egzaminów... Centusie
jak nie wiem co! Totalnie roszczeniowa postawa - daj im wszystko za darmo. a do
tego teksty typu: nienawidze Warszawy, co za brzydkie miasto itp.
Prawdziwa słoma z butów wyszła przy naszej obronie. Prezent dla promotora był
tragicznie brzydki (ale za to tani!). Poczęstunek po obronie - ciasto z Auchan,
którego nawet nie wyjęto z plastikowego pudełka, tylko stało świecąc etykietką i
ceną (rzecz jasna- promocyjną). Moje próby namówienia ludzi na jakis poczęstunek
bardziej z klasą okazaly sie bezskuteczne. Wiocha totalnie na mnie napadła, że
za drogo. Raz w ciągu 5 lat nie chciało się wydać tych paru groszy więcej...
a wystarczy zostac w Koziej Wólce, a nie pchać się na studia do Warszawy.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,752,90044722,90044722,Studenci_walcza_o_ulgi_na_PKP.html


Temat: MZK zmienia kurs.
From: Adam Kolacz [mailto:akol@poczta.fm]
Sent: Friday, April 13, 2001 12:34 PM


Linie podmiejskie byłyby całkowicie komercyjne. Oznacza to, że nie
obowiązywałyby na nich ceny biletów ustalone przez kielecką Radę Miejską, a
ich wysokość określałby MZK. Jak zapewnia dyrektor, oczywiście byłyby
konkurencyjne w porównaniu z tymi, jakie oferują prywatni przewoźnicy czy
PKS.


No to myślę, że będą się musieli naprawdę tanio wycenić - przynajmniej na
trasie do Skarżyska.


Na początek MZK zamierza utworzyć nowe połączenia ze Skarżyskiem-Kamienną.
Dlaczego? - Tamtejsza Miejska Komunikacja Samochodowa ma doświadczenie. Już
od kilku lat prowadzi podobną komercyjną linię na trasie Skarżysko -
Starachowice. Pasażerów wożą autobusy komunikacji miejskiej z obu miast -
tłumaczy Lech Krause, kierownik działu organizacji i nadzoru ruchu w MZK.


Rzeczywiście linia "A" Skarżysko PKP - Starachowice PKP, to całkiem
przyjemna
rzecz. Z czasów kiedy trafiało mi się jeździć do kumpla w Starachowicach
pamiętam, że kursy są co godzinę, od rana do późnego wieczora, obsługuje
to po jednym busie z każdego przedsiębiorstwa i w stosunku do PKP, to
było cud mniód (i busiarzy jakoś na tej trasie mało było!).
Ale trasa Kielce - Skarżysko jest dłuższa, jeżdzi sporo busów PKS Skarżysko
nie mówiąc już o chmarze prywatnych busów, z których niektóre zapewne są
już na całkiem przyzwoitym poziomie (pamiętam jeszcze z czasów studiów,
że stojąc i łapiąc "stopa" miałem wiele razy okazję widzieć nowe LDV
w wersji minibus - a było to kilka lat temu).


We wtorek szefowie obu zakładów spotkali się, by ustalić zasady
współpracy. - Mamy przygotować wspólny rozkład jazdy. W przyszłym tygodniu
znów się spotkamy, by ustalić szczegóły. Chcemy jak najszybciej uruchomić

linię - podkreśla. Zdaniem dyrektora Nowaka, autobus na trasie Kielce -
Skarżysko powinien kursować jeszcze przed wakacjami. - Latem spada liczba
pasażerów w mieście. Linia do Skarżyska pozwoli odrobić straty - uzasadnia.


Jak im się uda, to dobrze - nie ma to jak zdrowa konkurencja. A poza tym
kolejna okazja na zrobienie zdjęcia. :)

pozdrawiam

i Wesołych Świąt (bez śniegu) życzę

Tomek Szydłowski
20 5552


Źródło: topranking.pl/1727/mzk,zmienia,kurs.php


Temat: (Kielce) Busy lekarstwem na busy?
I jeszcze taki cymesik ze szkieletczyzny

http://www.wyborcza.pl/Iso/Regiony/Kielce/Miasto/020kik.html

MZK chce kupić krótkie autobusy

Miejski Zakład Komunikacji przygotował już warunki przetargu
na zakup małych pojazdów.

Pojazdy mają mieć siedem metrów długości i zabierać około 40
pasażerów. Władze miasta liczą, że staną się konkurencją dla
cieszących się coraz większą popularnością prywatnych przewoźników.
- Będą obsługiwać linie podmiejskie o małym natężeniu ruchu
pasażerów - mówi Stanisław Nowak, dyrektor MZK. Krótkie autobusy
zużywają prawie połowę mniej paliwa niż np. neoplany. Nie są jednak
bez wad. - Jeżeli na trasach podmiejskich sprawdzają się doskonale,
to w momencie, gdy wjeżdżają na teren miasta okazują się zdecydowanie
zbyt małe - mówi Stanisław Nowak.
Nie wiadomo jeszcze, ile dokładnie takich autobusów zasili MZK.
W budżecie miasta jest na ten cel dwa mln zł, co wystarczy na zakup
10 samochodów. Dyrektor Nowak liczy, że władze dołożą pieniędzy i uda
się ich kupić jeszcze pięć. W ramach konkurencji z prywatnymi
przewoźnikami MZK zaproponował obniżenie cen biletów na trasach
podmiejskich. - Jeżeli radni zatwierdzą uchwałę, bilet normalny zamiast
3,10 będzie kosztował 2,90 zł - zdradził Stanisław Nowak.

mił
15-02-2001 17:27

jedynka   kraj  świat  kultura  nauka  gospodarka i finanse  tmt  sport
listy
opinie  reportaż  praca  komputer  dom  auto-moto  turystyka  zdrowie  
archiwum  prenumerata  ogłoszenia  
redakcja

 strona główna

 kontakt

 bez polskich liter

 do góry


Źródło: topranking.pl/1727/kielce,busy,lekarstwem,na,busy.php


Temat: MPK podnosi ceny - prasówka


| O! To teraz bilet normalny w Kielcach i 20-minutowy normalny w
Szczecinie
| będą kosztować tyle samo. :-)

Tiaa, ale będziesz mógł (mówię o Kielcach) pojechać jeszcze PKSem :-))
Taniej...


Dzięki. To wolę już starą peerkę z MZK... ooops! z MPK Sp. z o.o. ;-))


| od połowy miesiąca, podczas gdy bilet okresowy ważny jest od 1
| do 30 danego miesiąca - mówi Grzegorz Słoń.

| Tylko od połowy miesiąca, czy od dowolnego dnia miesiąca?

A tego to nie wiem. Nie używałem starych miesięcznych,


Stare miesięczne były tylko na "pełen" miesiąc. Wiem, że to bezsens, ale
wtedy jeszcze nowinki typu miesięczne od dowolnego dnia miesiąca do Kielc
nie dotarły (było to circa 2 lata temu). Ciekaw jestem zatem, jak jest
teraz.

 a plastików


jeszcze nie widziałem (coś dawno w Kielcach nie byłem).


Ja też plastików nie widziałem, ale sam pomysł jest wg. mnie dobry.


| No bo jak się ich nie reklamuje, a poza tym ustanawia "na dzień dobry"
| zaporową cenę, to tak jest.

6 PLNów. Hmmm. Nie wiem, jakie zasady obowiązują (tylko w granicach miasta
czy również poza), ale jeśli to pierwsze, to Radomiu jest taniej (5,60).


Heh... nie zapominaj, że to 6 PLNów dopiero po obniżce o te 1,20 (czy jakoś
tak). A więc przed podwyżką było to 7,20, co przy bilecie _dziennym_ (a nie
dobowym) ważnym tylko w granicach miasta i braku nocek jest ceną wziętą
wprost z księżyca.

Pzdr,
AK


Źródło: topranking.pl/1727/mpk,podnosi,ceny,prasowka.php


Temat: Nowe linie autobusowe
[za GW, jak zwykle]
[komentarz odautorski: tak się, kurna, kończy skasowanie tramwajów na
Dworcowej. Autobusy pod dworcem niedługo będą zabijać o siebie jak w jakichś
Kielcach. A czwórka jak znalazł jeździła z Chodkiewicza pod dworzec...]

   Autobusem przez most
   PLANOWANE LINIE AUTOBUSOWE

W przyszłym roku bydgoszczanie mają zyskać dwie nowe linie autobusowe.
Pierwsza połączy Kapuściska z Bartodziejami, druga Osiedle Leśne z głównym
dworcem kolejowym. Uruchomienie dodatkowych linii jest jednym z powodów
planowanej podwyżki cen biletów.

- To, czy autobusy wyruszą na nowe trasy, zależy jednak przede wszystkim
od tego, jaką dotację dostaniemy z budżetu miasta - wyjaśnia Jerzy Michalski,
naczelnik wydziału przewozów pasażerskich Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji
Publicznej. Jeśli znajdą się pieniądze, pojazdy MZK będą kursowały między
Kapuściskami a Bartodziejami. - Po prostu widzimy potrzebę bezpośredniego
połączenia tych osiedli - tłumaczy Michalski. Autobusy rozpoczną kurs na pętli
nieopodal Zachemu przy ul. Wojska Polskiego, później pojadą al. Planu
6-letniego, Brdę pokonają niedawno oddaną Trasą Nowołęczycką (na obu brzegach
rzeki przygotowano już przystanki autobusowe), następnie ul. Łęczycką dotrą na
Bartodzieje, na których zatoczą rundę. W planach jest również połączenie
Osiedla Leśnego z Dworcem Głównym. - Teraz mieszkańcy tej dzielnicy muszą się
przesiadać, żeby dostać się na największą bydgoską stację - tłumaczy naczelnik.
Na papierze linię wytyczono ul. Sułkowskiego, Powstańców Wielkopolskich, al.
Mickiewicza, ul. Świętojańską i dalej przez Bocianowo do pętli przy ul.
Zygmunta Augusta. Na razie nie wiadomo, z jaką częstotliwością kursowałyby
autobusy na nowych trasach.
- Z pewnością MZK wystarczy pojazdów, żeby je obsłużyć - twierdzi Michalski.

ANT

ILE MAMY LINII

W Bydgoszczy miejskie autobusy kursują teraz na 35 liniach. W nocy obsługują
już tylko pięć tras. Ponadto mamy osiem linii tramwajowych. W planach jest
uruchomienie kolejnej - do Fordonu. Mieszkańców peryferyjnych dzielnic wożą
również busami prywatni przewoźnicy.

Tarhimdugurth


Źródło: topranking.pl/1727/nowe,linie,autobusowe.php